NM i Rømskog?

NM_plakatJa, du leste helt riktig. Den minste klubben i hele Norge med 11 betalende medlemmer skal arrangere NM. Og det ble klart da det var to måneder igjen til det skulle skje. 

Det er ingen i verden som får meg til å tro at man kan lage et tvers igjennom vellykket arrangement på så kort tid. Men det blir som det blir. Det som er helt sikkert er at dette blir et krevende løp. Jeg har til nå kjørt 2,5 timer i strekk på det meste. NM blir 6 timer. Det tilsvarer 3 vanlige løp på en og samme dag. Kall det gjerne den store styrkeprøven.

I skrivende stund er jeg forberedt på å starte. Alt etter det får jeg ta som det kommer. Det er mye å lære. Vi skal kjøre etapper noe jeg aldri før har gjort. Jeg må kjøre med klokke på styret, og passe tida for hver gang jeg kontrolleres. Før tida=prikk og tidsstraff. Etter tida=prikk og tidsstraff. Løypa er 5,5 mil lang. Det betyr at jeg kan kjøre i filler, gå bensintom, sette meg fast, ramle ned en skråning – alt uten at noen vil lete etter meg før det har gått minst 6 timer. I aller verste fall må motorsykler som står fast hentes ut med helikopter etterpå. Velbekomme!

Dette var verst tenkelige scenario. Tenk deg i tillegg at det høljregner i beste septemberånd. Brillene dogger, det skvusjer av vann i støvlene, hanskene er så gjørmete og våte at det er vanskelig å holde seg fast i styret.

Så er det altså frivillig å kjøre da. Men det er noe med den mestringen av alle disse hindrene som lokker. Lokker meg kanskje ut i uløkka denne gang. Time will shåv. Jeg trenger din støtte – tenk på meg 21. september. Og hvis du kan – kom gjerne og hei meg fram!!

Her fra siste trening: Et tilbud jeg ikke kunne si nei til…

NM_plakat

Dette innlegget ble publisert i Enduro. Bokmerk permalenken.

8 svar til NM i Rømskog?

  1. DigiTale sier:

    Hva!? Uten folkeavstemming en gang? Lykke til!!

  2. DigiTale sier:

    Jeg stemmer i hvert fall på deg, jeg

    • ktmcleopatra sier:

      Takk for det, kjære! -Morna Jens, sier jeg i det jeg kjører forbi. (Lover å ikke kjøre i kondomkjole). På en T-skjorte jeg har står det på ryggen: you’ve just been passed by a girl- med rosa skrift🙂

  3. Audhild sier:

    Krysser fingrene for at alt går bra!
    Kjøre sykkel frister egentlig mer enn å ha 11 tenåringer på overnattingsbursdag…..

  4. 70H sier:

    GO GO GO GO GOOOO!!! (obs leses på engelsk hihihi)

    • ktmcleopatra sier:

      Skal si jeg gjorde hva jeg kunne, det ble veldig vanskelig etterhvert som det ble oppkjørt og jeg vaaaaaaaaaaaaaaaar så sliiiiiiiiiiiiten. Men jeg kom i mål etter fire timer, blogg kommer når jeg blir ferdig med regnskap og publisering av bilder og annen info…. :):)

Legg igjen en kommentar

