Oppløp – nest siste NorgesCup-runde

Hale og dra, banke og riste

Denne bloggen skal ikke handle om da vi en hel søndag skulle fikse bremsene på bilen, men grunnet mye rust fikk mange hindringer på veien. Som at bremserøret måtte sages av. Og et avsagd bremserør gir liten bremseeffekt og må derav repareres. Det må gjøres med et verktøy som kan flense. Verktøyet er effektfullt, men krever presisjon. Og i høljende regn kl 01 på natta når man skal inn til Oslo for å jobbe og bremserøret er i ferd med å bli for kort – da er ikke presisjon på sitt beste. Vi kom inn til Oslo kl 03, katta dreit i buret ved Alnabru så vi måtte henge ut av hvert vårt vindu, jeg kjørte rundt til kl 04 for å finne parkeringsplass (uten katt og bæsj). Og da jeg endelig fant en plass måtte jeg opp og flytte bilen kl 06.40 for å unngå bot. Søvn er oppskrytt.

I eat footpegs for breakfast
according to Baron Von Dirtbike

Det nærmer seg siste to runder i Norges Cup. På søndag er det rotterace på Jevnaker, en bane jeg ikke trives altfor godt på. Og om en uke er det finale på Lunner. Trening og forberedelser skal det i alle fall ikke stå på. Jeg har byttet fothvilere (fikk julegaveforskudd av Baronen her om dagen, han mener jeg tygger fothvilere til frokost…), jeg har tatt av bakdekk og snudd dette for å ha bedre grep, jeg har lagt om framhjul, byttet bremseskive foran, byttet drev foran og strammet kjedet deretter. Bremsehendelen er justert etter nye klosser og skive, og for første gang på lenge har jeg skrubb så det holder…

Kroppen er så som så, litt øm og stiv etter et uhell på jentesamling. Jeg fikk et luftig svev før jeg havnet i et sort hull, gravd ut av en gravemaskin. Litt omtumlet i hodet reiste jeg meg raskt for at tilskuerne skulle se at jeg var ok. Senere på kvelden kjente jeg at jeg var litt hoven nedentil, omtrent fra navlen, ned og bakover via de edlere deler – fersk bollemus på venstre side og bare der. Det ble litt vanskelig å gå på do, men ellers bare velstand. Dagen etter så jeg og skjønte hva som måtte ha skjedd, for da var jeg blåsvart hele veien og antar at jeg har ramla med styret mellom bena ned i det sorte hullet. Nå er jeg gul-lilla-blå, og ser nesten normal ut. Uhellet er 14 dager siden…

Å jada, jeg kan jeg også

Hjertet dunker stadig oppe i halsen med tanke på søndagen og det jeg har foran meg. Og jeg minner meg selv på at det er ikke resultatet som er det viktigste, men å fullføre. Gjøre mitt beste, og kose meg med det jeg gjør – selv når motivasjonen er på bunn og jeg står fast med et av hjulene i et høl mens hjulet spoler rundt så møkka spruter.

Kryss fingra for meg på søndag – jeg kommer tilbake med fyldig rapport.

This slideshow requires JavaScript.

Dette innlegget ble publisert i Enduro og merket med , , , , , , , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Oppløp – nest siste NorgesCup-runde

  1. DigiTale sier:

    Allsidig fritidssysler du har, fin blogg også, det skulle bare vært flere bilder da hadde de vart hele veien til Ski! Krysser alt for deg på søndag, du er jo best i motbakke!! Så oddsen er på din side! Evt er du The dark horse!

    • ktmcleopatra sier:

      Ved å legge 200 bilder (gjennomsnitt i mine blogger, unnskyld for det…) etterhverandre kommer man 300m per blogg. Etter 75 innlegg som det nå er, er jeg vel snart i Ski??
      Takk for at du heier på meg, Dark horse or not. Motbakke passer meg bra, det er det mest av på Lunner neste helg. Det og stein… Gleder meg – til å få starten overstått. Etter det skal gjøre det jeg gjør hver lørdag ellers!

  2. Lalla sier:

    Heia heia heiaaaaa!!!
    Hva med å ha katta bakpå sykkelen…litt poop og konkurrentene ligger strödd….;)
    Dårlig humor!! Du trenger ingen katt for å klare deg bra, nei!!
    Morsomt med bilder!!🙂

    • ktmcleopatra sier:

      Taaaaaakk!!
      Veldig bra forslag!! Stinkende klinkekuler på konkurrentene hadde vært noe😉 Synd katta er så skvetten av seg… Nå er nervene i helspenn og jeg skal forsøke sove. Lover å gjøre mitt beste, men vet med sikkerhet at denne banen er for ‘rask’ til at jeg kan hevde meg. Men, løpet skal kjøres… Kadunk kadunk KADUnK KADUNK

Legg igjen en kommentar

