Restylan by nature

Restylan by nature!

 Nabo Willy har fått seg en venn. Den har fire bein, hopper rundt og sier «kvææækk, kvæækk». 

Willy har et par arbeidssko stående i garasjen under huset. Det er for det meste her han holder til for å jobbe med saker og ting. Da han skulle ta på seg skoene på fredag morgen synes han det var litt trangt nedi den ene. En nærmere kikk avslørte en frosk som lå og sov innerst. Det ble et lite oppgjør, og den firbente ble båret ut der den hører hjemme.

På fredagskvelden skulle Baronen lukke garasjen hos oss. Han så da en firbent kvekker som var på vei inn mot vedstablene innerst. Etter mye om og men fikk han forvist den ubudne gjesten ut i det fri.

Neste morgen skulle Willy igjen starte dagen nede i sin garasje. Porten hadde selvfølgelig vært behørig lukket om natta. Og der, nede i skoen sov den firbente nok en gang… Nå har de blitt venner.

Nøtte – dypt savnet
Da vi la ut på langtur til Stångebro snudde Nøtte oss ryggen. Han er nok furt over å ha måttet skaffe seg mat på egenhånd tre dager i strekk.
Vi har såvidt sett ham oppe på verandaen etter det. Plutselig gikk det opp for ham at vi satt der, og han skvatt om mulig mer enn oss. Baronen skvettet kaffen sin utover det ganske terreng, og Nøtte rygget det klørne hans kunne klare. Borte var han. Det er et dypt savn å ikke kunne skue hans kunster fra kjøkkenvinduet.

Sol og bad og restylan i en brodd
Tre dager med sol på en uke er helt fantastisk, og da alle plikter var utført og sola hang der like herlig, fant vi ut at vi skulle ta med middagen til Rømsjøens bredd. Et effektivt samarbeid gjorde at vi kom raskt avgårde, og kunne nyte Pigs-in-a-blanket med salat og lettøl mens vi skuet ut over den deilig duvende Rømsjø.

Maten smakte så velfortjent godt, og en aften på Wienerbrødberget kan ikke fullroses nok. I herligheten tok vi en skål på akkurat det. Du vet, når du kjenner den delige sødme fra ølen bre seg i munnen, du skal akkurat til å svelge men kjenner brått et fremmedlegeme i din munn, du vet ikke hva det er. Du håper på et rusk, men antar at det kan være en edderkopp, en stor sådan. Jeg rakk aldri å bli hysterisk, men skjøv legemet foran i munnen tok tak i det med fingrene og kastet det vekk fra meg. På bakken kunne vi tydelig se hva det var. En veps!! Den så meget omtåket ut, og vi antok at lettølen hadde gjort sitt inntog.

Forfjamset men i god behold konstaterte jeg at alt var i skjønneste orden, ingen stikk. Jeg er som kjent litt allergisk… Jeg kikket nøye i glasset etter dette, og fortsatte videre med måltidet.

Ikønn!
Baronen hadde kastet fra seg en pølserest, rapte og var fornøyd med dagen. Tid for å legge seg ned å hvile litt. – Kapooooooooow! Vi så en liten skygge i firsprang over lyngen, lynraskt dukket ninjavesenet ned, snappet opp pølsebiten og forsvant opp i nærmeste tre. Nøtte jr!! Vi ble så overveldet og glade at vepser og ulumskheter straks var glemt. Nøtte holdt det gående rundt oss, runde på runde. Etterhvert sirklet han oss inn, og det virket som han var bestemt på å nærme seg den siste innbakte pølsa, som lå godt forvart i en ildfast form. Da han var en halvmeter fra snudde han på hælen, forlot oss i to sprang og var vekk som en sviske.

Da kjente jeg det. Leppa var blitt helt nummen. Det var en slags hoven pose på undersiden, men Baronen ville ikke tro meg før han så meg i profil. Det var selvfølgelig hysterisk morsomt for ham at jeg så slik ut. Utover kvelden hadde jeg større leppe enn Julia Roberts, og jeg klarte ikke tygge sjokoladen, men måtte suge på den. Sikle sikle.

Hvordan jeg kan få en slik reaksjon uten å ha blitt stukket av vepsen er meg en gåte. Men noe gift må den ha utsondert i det jeg tvang den ut av munnen min. Nå er heldigvis alt tilbake til det normale, og jeg har bestemt at jeg skal aldri mer ha restylan – verken ved naturmetoden eller annen type injisering. Store lepper er SÅ upraktisk!

This slideshow requires JavaScript.

Dette innlegget ble publisert i Dette er livet, Nøtteliten og merket med , , , , , , . Bokmerk permalenken.

10 svar til Restylan by nature

  1. ktmcleopatra sier:

    Det ville kanskje blitt mitt indianske navn? Hot lips❓

  2. Lalla sier:

    Hehehehe…du rispa nok leppa med brodden, tror jeg🙂
    Temmelig hot, må jeg si…litt Dolly Duck?
    Tenke seg til, etter dette innlegget har jeg blitt glad i frosker også!!
    Forresten får du vel trent styrke om du ligger på rygg og leser en murstein??

    • ktmcleopatra sier:

      Gullkommentar! Nå fikk jeg god samvittighet, har trent litt lite siste uka (i feriemodus de luxe), men jeg styrketrener jo med mursteinen!!! Har lest en tredjedel nå, suser avgårde! Og biceps blir stor og sterk…
      Glad over å ha gitt frosken enda en venn. Snart blir det nok fred i verden🙂
      Et risp i Dollyleppa høres sannsynlig ut, i og med at jeg ikke kjente noe brenning. Dolly, he he. – Ah, SUKKELUKK!

  3. Audhild sier:

    Angelina Jolie har intet å stille opp med…. Synes Nøtte ser litt rund ut på et av bildene? Litt bortskjemt med god mat? Hm, lurer på hvordan Turte ser ut forresten, har vært på hytta med «besteforeldrene» et par uker nå, de klarer ikke si nei når Turte innsmigrende slanger seg rundt leggene deres og legger inn et par ynkelig «mjau» – da vanker det alltid litt i matskåla.

    • ktmcleopatra sier:

      Ballen Turte? Moro at fenomenet med kattebarnebarn er det samme som med barnebarn – skjemmes bort! Skal vel bli furt på dere da, når det er tilbake til hverdagsmating? Furte Turte? Priscilla furter hver dag, enten fordi vi ikke vil ha henne i fanget, at maten har ligget i skåla en times tid eller at det er for lite mat om gangen… Nøtte er god og rund, men bildet ljuger kanskje med en kilo eller to… hehe. I dag har nøtte fått skalk, jordbær og banan. Håper det blir fest der ute!
      Måtte sommeren din har vært topp. Jeg startet ferien i går – med ullteppe rundt meg.

  4. Baronen sier:

    Fin tur foruten all pipingen fra deg vedrørende leppa….:-)

Legg igjen en kommentar

