Fra 4 til 20 på en uke

Puh! Det gikk bra i det andre sporet! Foto: Cathrine Rosenvinge

Gjørmebadet i Norges Cup 2 på Haslemoen var en kald og slitsom affære, men jeg kom meg til mål også denne gang. Selv om jeg satt fast i noen høl, og kjørte feil pga dårlig merking av løypa.

To dager før hadde jeg som tradisjonen tilsier, tatt årets første bad – ved Røytjenn denne gang, på vei hjem til Rømskog. Har man bestemt seg er det bare kjøre på. Varmt var det ikke, temperaturen i lufta var på 11 grader, mens det i vannet ble anslått til rundt 4. Været hadde vært grått og kaldt over lengre tid, men skal man bade før 17. mai spiller ikke været noen rolle, da er det datoen som gjelder. Og som vanlig fikk jeg litt dårlig tid, fordi jeg tenker at mai varer så innmari lenge. Det gjør den ikke. Jeg hadde faktisk bare en dag på meg til å få det utkvittert.

Jeg hoppet i det, sikkert til forbipasserendes forlystelse. Det var fort gjort, så det var i grunn ikke så mye å se.

Norges Cup 2
17. mai ble det bedre vær enn spådd – oppholdsvær på Klinten kl 07, og sol helt frem til barnetoget var over. Mer kan man ikke forlange. Med den dagen i havn var det å grue seg til cup, som kom og gikk som den bruker. Mest nervepirrende ble det denne gang fordi regnet truet, og dertil ble starten utsatt med en halvtime. Da går det galt med både medisininntak og energi for min del, uten at jeg skal legge skylden på akkurat det for fjerdeplassen.

Regnet gjorde sitt til at det ble så sleipt og klinete som overhodet mulig, deler av løypa lå en halv meter under vann. Vi skled oss framover, og de beste på sporkjøring gjorde det bra. Mange tryna både her og der, og en han kjørte hodet så kraftig ned i leira at da han skulle trekke seg opp igjen satt brillene fast:)

Ikke alle kom til mål, så jeg skal være glad til. Og må minne meg selv på at jeg begynte med dette for å mestre, ikke for å vinne. De gangene jeg klarer gode plasseringer får jeg ta det som ren bonus! (Jeg vurderte å legge opp etter løpet, kun fortsette med hyggetrening på hjemmebane. Jeg tror jeg skal tyne meg gjennom ett løp til, så får jeg se hva jeg tenker da…)

SOL!
Så kom finværet og streiken påfølgende uke, det ble hett både her og der. Så uutholdelig ble det her hjemme på bakken at vi bare måtte styrte til sjøen for å bade. Det vil si vi prøvekjørte Bobla etter å ha justert ventiler og tenning, for å se om den nå ville gå som normalt, selv når den blir veldig varm. Det ville den ikke. Men vi ville i alle fall bade, og til og med Baron von Nøff heiv seg i vannet. Det var nærmere 20 grader og ikke til å tro!

Så i går plasket jeg rundt og nøt hver en solstråle ved Rømsjøen, og følte at livet var helt på sin plass. Nordavinden er visst i anmarsj, så her er det bare å slutte og blogge, og gå ut og nyte livet!

This slideshow requires JavaScript.

Dette innlegget ble publisert i 17. mai, Årets første bad, Dette er livet, Enduro. Bokmerk permalenken.

8 svar til Fra 4 til 20 på en uke

  1. Ganske utrolig uke vel dokumentert i bildene dine. Fra topplue på 17. Og nesten bladløse grener til full blomstring en uke senere. Det bassenget så fristende ut! Ikke gjørmebadet… Tilogmed 16. mai badet så mer fristende ut enn det.

    • ktmcleopatra sier:

      Så fint du så bildene og den vanvittige utviklingen i naturen siste dager. Kunne se med blotte øyet at blader og blomster spratt ut! Nå er jeg i streik uten tilgang på pc, og trenger topplue og vanter for å taste på telefonen ute under streikvakt, fryse fryse! Men varm i sjelen med tanken på den nydelige helgen vi har bak oss , sukk

  2. Baron Von Gårdsgutt sier:

    Ja hva skulle fru Sletten gjort uten gårdsgutten sin?😉

  3. Ragnhild sier:

    Så deilig vann, ja!! Jeg formelig hoppet i det, fra brygga. Stålsatte meg for iskrampe men det var jo bare deilig!! Herlig!
    Nå er det mindre deilig. Regn og ikke så varmt. Men denne gangen sier vi velkommen til regnet for en dag eller to. Ikke mer!
    Slitsomt race! Ikke lett for en vinnerskalle å gå for mestring?😉

    • ktmcleopatra sier:

      Slenger meg på max 2 dager med regn. Har akkurat brukt 2t på å kløppe grasset så svetten sila. For min del kan graset godt bli litt brunsvidd, mindre å hølle i årning…. Merkelig nok har jeg tatt dårlige plasseringer med ro, for jeg har ingen foventninger til meg sjøl. Men ja, har forhåpninger om å klare det best mulig. Veit jo at jeg kjører ganske bra på trening og når jeg har dagen. Men hormonforstyrrelser (les røde uker…) tar knekken på kroppen min. Da er det ingenting å hente, anemisk og slapp som en fisk. Så er spent på neste helg, da er det løp på Bjørkelangen… Ei hard løype, men hjemmebanen til 3 av mine konkurrenter. Skal gjøre mitt beste, men kanskje jeg legger opp etterpå??

  4. Baron Von Gårdsgutt sier:

    Kult det bilde hvor Victoria Terrasse speiler seg i ruta….

Legg igjen en kommentar

