Bomber…

Mmmmmmmmmmm! Disse var GODE!

Etter 22. juli har det vært vanskelig å bruke ordet «bombe» uten å stilles i dårlig lys med usmakelig humor. Denne uken opplevde jeg imidlertid en svært uvanlig bruk av dette ordet, og det skulle komme fra en gutt på 3 år…

På mandag ble jeg invitert på vafler til min gode venninne i Maridalsveien. Jeg trasket i vei over Akersberget og ned Akersbakken i strålende vårvær. Jeg liker å nyte det jeg kan av solens stråler, og hadde en plan om å sitte ute og lese litt. Valget falt på bakgården i Maridalsveien, som er en slik flott plass. Jeg rakk imidlertid ikke å lese så mye, for der kom lille Arne og han hadde andre planer. Han mente at jeg skulle bli med inn – og lese for ham i stedet.

Jeg går ikke av veien for en lesestund for barn, og med så lydhørt publikum kan man jo lese herfra til evigheten. Arne fant en bok og sa: – Den har jeg fått av deg, kan du lese? Jeg lurte på om han ville sitte i fanget, men Arne hadde andre planer først. Han ålte seg først opp i sofaen, så oppå armlenet på sofaen. Deretter sklei han ned fra armlenet og nesten ned i den stolen jeg satt. Han dumpet med hodet først mot meg, reiste seg opp, pekte mot halskjedet mitt og sa så klart og tydelig som jeg aldri før har hørt ham: – Er det bomber? Jeg hadde verken prikkete genser eller bomber i kjedet, så jeg så litt forundret på ham og spurte tilbake: – Hva mener du Arne, hvor ser du bomber? – Der er bomber, sa han alvorlig og pekte en gang til. Denne gang nærmere genser-utringningen, som var ganske høyt opp. Men ja, jeg hadde en ganske tettsittende genser.

– Mener du disse?, sier jeg og peker på brystene. – Ja!, sier Arne fornøyd. – Det er bomber!
Det var jo ikke til å unngå å le, men jeg synes også jeg skyldte gutten en realitetsorientert forklaring. Så da måtte jeg jo si at disse bombene hadde et navn, og det var pupper. Og at de fleste jenter har to slike. Og at gutter også har det, men at de da er flatere og mindre.

– Jeg har ikke pupp, sa Arne og lo litt sjenert. – Jeg har en bombe her, sa han og strøk seg over sin runde mage…

This slideshow requires JavaScript.

Uke 9:
Mandag – Gåtur 70 min + Zumba 1t = 2t 10min
Tirsdag – Gåtur 40 min
Onsdag – Sykkel 30 min 
Torsdag – 
Fredag – 
Lørdag – 
Søndag – 

Tilsammen: 

Dette innlegget ble publisert i Dette er livet, Fra barnemunn og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

6 svar til Bomber…

  1. DigiTale sier:

    Ganske vakker også, synes nå jeg! Sikker på at jeg har Arne med meg i den vurderingen.

  2. Ragnhild sier:

    Hihihihi…bomber har jeg litt her og der…:-)
    Det er en bombe at våren kom så tidlig…men det blir ingen bombe om vi får et aldri så lite bakslag!
    God vår!!

  3. Ragnhild sier:

    Hahhaa…den var herlig!! Mulig jeg legger den ut på facern etterhvert.
    Jeg har värt på den nye handelsparken i Töcksfors. Handla billig karbonadedeig til 19.90 for kg!😀
    Så ålreit ut der…men det er noe med meg og STOOOORE butikker…blir litt uvel, jeg…
    Har sagt det mange ganger för….födt i litt feil tid!!
    Katter og butt-lick….gjerne ved lunsjtider utenfor kjökkenvindu, ja!!

    • ktmcleopatra sier:

      Vi er nok født i samme tid, jeg har ikke vært innom senteret på Bjørkelangen engang… holder meg til biblioteket og te-butikken jeg. Temmelig lite forbruker. Betaler lån, og kjøper mat og bildeler… lengter til naturalhusholdningssamfunnet. Der man bytter varer og lever i nuet. Ikke fiksert på det ytre, fy flate så fasadepreget samfunn vi lever i, men den diskusjonen skal jeg la ligge nå. Kjenner at hver celle i kroppen blir provosert ved tanken på solariumsbrune berter med bleika hår som ikke engang kan si kjøtt, men har kun schøpe i sitt vokabular!

Legg igjen en kommentar

