Livvakt

Den store hunden var så farlig

Jeg har fått egen livvakt som tar min «size small» på alvor. Det kan man jo trenge i møte med store, farlige vovser.

En av de kalde vinterdagene på nyåret var det knallblå himmel og et fantastisk lys å ta bilder i. Jeg kastet meg ut før frokost, med skrikende tarmer. Alt for ett godt bilde. Jeg knipset hit og dit, lå på ryggen og inntok kratt og kjerr for den rette vinkelen. Mens jeg lå på rygg nedi veikanten kom min nabo og hennes store hund forbi. Denne hunden er snill som et lam, og tanken har aldri slått meg at den kan bjeffe. Den la seg pent ned på veikanten mens jeg reiste meg og børstet snøen av klærne. Det ble en liten «vel overstått»-prat med nabokona. Da hørte vi plutselig ramjende hyl oppe fra eiendommen min. Der satt min lille (nokså fete) pus og ga fra seg de mest forvrengte kattemjau. Slike «MiooooooooooOOOOOOOOOOOuuuuuuuuuuuuuuuuæææææææææv» som hun kommer med når hun sloss med nabokattene om natta. Som hun bruker for å beskytte sitt revir.

Vi var like overrasket, både den gofsete vovsen, nabokona og jeg. Måpende ventet vi på neste trekk – Priscilla-pus kom nedover skråningen fra huset og satte seg mens hun på nytt utstøtte et «MiiiiiiæææææÆÆÆÆÆooooOOOUUU». Hun kom nærmere og nærmere, og avslutningsvis var hun kommet over på naboens eiendom der hun satte seg under Thujaen og passet på, mens hun stadig markerte med høylytte vræl.

Det var da jeg skjønte at det var MEG hun passet på. Jeg prøvde å lokke på henne, men hun var standby i kampposisjon hvis jeg plutselig skulle bli overfalt av den store Golden Retrieveren som såvidt har energi til å luske seg fram i verden…
Gofsevovsen med eier gikk videre, og da jeg lokket på pus kom hun mot meg med halen til værs, mjauet godslig og omsorgsfullt mens hun strøk seg inntil legge mine, som for å si at faren var over for denne gang.

Jeg har fått meg livvakt – firbent venn på seks kilo🙂

  • Her finner du oppskrift på cake pops som jeg har vist dere bilder av tidligere (i november).

This slideshow requires JavaScript.

Her kommer endelig en treningsoversikt over de siste ukene!

Sist uke (uke 2):
Mandag – Gåtur 40 min + Zumba 1t+ gåtur med Tale 1t40 min=3t 20min
Tirsdag – Gåtur 40 min – skitur Frognerseteren-Ullevålseter-Sognsvann 1t= 1t
Onsdag – Gåtur 40min
Torsdag – Prøvde skitur, men bare is 15min + gåtur 45min=1t
Fredag – Jogga 50 min (Gropa, hytta i skauen, hjem)
Lørdag – Enduro 1t 10 min
Søndag – Enduro 1t – SENEBETENNELSE I UNDERARM,,,,

Tilsammen: 9t

Uke 1:
Mandag – Gåtur 40 min + styrke/kondisjon 1t= 1t 40 min
Tirsdag – Gåtur 1t
Onsdag – Gåtur 40 min
Torsdag – Gåtur Eikestan – i måneskinn og snø- 2t
Fredag – Gåtur 30 min
Lørdag – Enduro 1t 30min
Søndag – Enduro 1t 10min

Tilsammen:  8,5t

Uke 52:
Mandag – Bil/mc-vask 2t + 40 min jobb= 2t 40 min
Tirsdag – Enduro Torkels skau 1t (røff løype!)
Onsdag – 
Torsdag – Gåtur 2 km, jogga 2km=  40 min
Fredag – Enduro/cross på Bunesjordet, 3 heat. 1t
Lørdag – Enduro 1t
Søndag – 

Tilsammen:  6t 20 min

Uke 51:
Mandag – Gåtur 40 min
Tirsdag – Gåtur 40 min
Onsdag – 
Torsdag – 
Fredag – 15 min jogg, 25 min gåtur + grus/strø/løft 30 min=1t
Lørdag – Julaften
Søndag – 1. juldag

Tilsammen:  2t 20 min

Uke 50:
Mandag
 – Gåtur 40 min
Tirsdag – Gåtur 1t
Onsdag – Gåtur 40 min
Torsdag – Gåtur 1t+ husvask 2t=3t
Fredag – 
Lørdag – Enduro 1t
Søndag – Juleselskap

Tilsammen:  6t 20 min

Uke 49:
Mandag – Gåtur 40 min + styrke/kondisjon 45min= 1t 25 min
Tirsdag – Gåtur 40 min
Onsdag – Gåtur 40 min
Torsdag – La om hjul 1,5t
Fredag – La om hjul for Espen og Lasse 2t
Lørdag – Enduro 1t
Søndag – Enduro 1t

Tilsammen:  8t

Uke 48 (London):
Mandag – Gåtur 2t
Tirsdag – Gåtur 2t
Onsdag – Gåtur 2t
Torsdag – Gåtur 2t
Fredag – Gåtur 1t
Lørdag – Enduro 1t 40 min
Søndag – Flytting for mamma

Tilsammen:  10t 40 min

Dette innlegget ble publisert i Enduro, Pus og merket med , , , , . Bokmerk permalenken.

7 svar til Livvakt

  1. Baron von Akropovic sier:

    Morsomt at pelsdott passer på matmor, men denne historien får meg også til å tenke på noe annet du fortalte meg her om dagen. Den store seks kilo «katta» du traff på i jentedusjen, ho ho! Knallføre i skogen om dagen, for to hjul og pigg:-) Gi gass! Tada…

  2. ktmcleopatra sier:

    Hi hi, den «katta» hadde jeg nesten glemt, nå fikk jeg noe fæle bilder på den indre screen…. Acropovic står i garasjen og dirrer – gleder seg til å brumme på lørdag:)
    Gått på ski i skauen i dag, tror det blir knallforhold til helga også!! Lett snø, fast underlag, som en drøm med pigg og full throttle;)

  3. ktmcleopatra sier:

    PS! Livvakten snorker….

  4. Ragnhild sier:

    Den livvakten var jo utrolig sjarmerende! Overskygger jo selve Kevin Costner!
    Zumba igjen?? Hvordan ble andreinntrykket?
    Mmmm Cake pops…men tror det blir mye söl inn og ut fryseren!
    Hva hadde du egentlig til middag den dagen?

  5. ktmcleopatra sier:

    Jeg spiste faktisk julekaker til middag…negerboller, berlinerkranser, goro…
    Zumba er MYE bedre nå, og skjønner at instruktøren er alfa/omega! Hun er kjempeflink🙂 Men det er 50 svette kjerringer stuet i et lite rom med lavt under taket (egentlig et tilfluktsrom….) – rommet er beregnet på 30, så du skjønner det er litt dårlig luft og tett mellom armer og bein. Men jeg har gitt full throttle og er støl fra A til Å.
    Kevin Kostner…sukk. Den store helten fra åttitallet… Bodyguard…Danser med ulver…sukkelukk.

  6. Ragnhild sier:

    Men du hadde jo en gryte med noe ubestemmelig i? Ikke at det så udelikat ut men jeg finner liksom ikke ut hva det er?😉
    Det er det verste med Zumba…så mange som skal värra med!!
    Hjemme igjen! Barna er nå i sitt vante miljö og jeg hörer ikke et PIP akkurat nå😉.
    Det er nok mora det er feil på!

  7. ktmcleopatra sier:

    Takk for trevlig besøk, livvakten har snorket siden dere tok fatt på hjemreisen🙂 Det ubestemmelige er faktisk fersk suppe med klot, og bildet skulle tas akkurat når lokket ble tatt av kjelen for da sprenger klota seg vei ut, før den pesser sammen av kaldlufta. En svikt i kommunikasjon gjorde at lokket ble tatt av for tidlig, og da var ikke kameraet klart…
    ….og det var middag dagen etter kakene… Anbefaler ikke kakemiddag, ble feil i fordøyelsen.
    prt

Legg igjen en kommentar

