Julemysterier

Nei, dette handler ikke om hvor det blir av ribbefettet. Snarere hvor det ble av alle hanskene. Kjørehanskene mine.
For tre uker siden kjørte jeg enduro som alltid på lørdager. (Så også i dag – jeg kjører jo min egen nyttårsrakett kan man si….) Alle de møkkete kjøreklærne ble plassert i vaskemaskinen i kjelleren, der den tok jobben videre. Da den var ferdig var det bare å hente alt og henge det opp. Klærne ble hengt opp, og da merket jeg at Espens ene hanske var borte. Hm, merkelig. Har aldri hatt problemer med ensomme sokker, eller hansker for den saks skyld. Leita først i vaskemaskinen, så i bilen, i all oppakning av kjøreutstyr uten hell. Da jeg la klærne sammen hadde jeg fortsatt ikke funnet den manglende hansken.

Lørdagen etter var det kjøring igjen, og jeg måtte erkjenne overfor mr E at hansken hans var borte. Men det var MIN som manglet, og ikke hans… Jeg endevendte hele ikea-bagen full av kjøreklær, men hansken var borte. Heldigvis hadde jeg med et par nye i reserve. De fikk duge denne treningen selv om de ikke var like gode.

Vel hjemme var det samme prosedyre som hver lørdag – alle møkkete klær inn i vaskemaskinen, lagde middag, dusjet mens middagen godgjorde seg, hentet klær i vaskemaskinen, hengte opp klær.

Da siste plagg hang på stativet var oversikten klar – en av de nye hanskene manglet. Stokk borte.  Vi endevendte bilen, vaskemaskinen, alt kjøreutstyr nok en gang. Ingen hanske. Vi sjekket inni det tøyet som var vasket, men fortsatt ingen hanske.

Ganske nedfor og med tungt hjerte måtte jeg ta hull på hanskepar nr 3 til neste kjøring. De nye skihanskene som jeg kjøpte før jul. Merkelappen og den plastdingsen som gjør at de henger sammen ble fjernet. Jeg tok på den ene hansken, og skulle til å prøve den andre. Da så jeg det. Det var to hansker til samme hånd!! Jeg løp ned i kjeller til kjøreutstyr og konstaterte det samme – alle hanskene jeg nå hadde var til en og samme hånd!!

Da slo tanken meg at kanskje min avdøde far ønsket litt oppmerksomhet, og hadde tatt saken i sin egen hanske…? Plutselig fikk jeg en anelse om hvor gevantene befant seg. Jeg heiv meg ned i kjelleren der kjøreutstyret står. Jeg gikk rett til kjøretrøya mi og kikket inni den – joda der lå den første hansken som forsvant. Så tok jeg for meg Espens ikea-pose med kjøreutstyr, og inni hans trøye lå den siste forsvunne hansken.

Skihanskene er fortsatt av samme hånd, så G-sport får et lite besøk av meg over helgen. Godt, nytt år!

PS! I ett år har jeg nå trent jevnlig hver uke. Noen late uker, og andre veldig aktive. I gjennomsnitt har jeg trent 6-7 timer i uka, på det meste 13 timer. Det vil si 364 treningstimer i 2011 hvis jeg regner av gjennomsnittet…

This slideshow requires JavaScript.

Dette innlegget ble publisert i Dette er livet, Enduro og merket med , . Bokmerk permalenken.

6 svar til Julemysterier

  1. Så mange fine bilder så jeg blir helt satt ut!!
    Men tenker også på hanskehistorien og hvor flink du er til å trene!!🙂
    Tusen takk for Askepottbilder!!
    Jeg jobbet jo som sagt og fölte litt på savnet når tiden for den romantiske galoppen oppover jordet närmet seg. Men så kom jeg inn til ei dame for å hjelpe henne på do og der sto tv-apparatet på. Askepott kom ridende over gårdsplassen i brudekjole og jeg stoppet verden for et öyeblikk. Dama jeg skulle hjelpe fikk knipe og jeg skrudde opp lyden og nöt den nydelige musikken og fulgte galoppen hele veien oppover! Lykke! (og dama var glad for den fine musikken og at hun fikk trene knipemusklene litt!)
    GODT NYTT ÅR!!!

    • ktmcleopatra sier:

      Du lille Askepotta mi:)
      Herlig tilbakemelding, og det med knipeøvelser til den melodien skal jeg tenke på. Begynner å nynne på den hver gang jeg ser bildene…. burde nynne oftere…
      Og den filmen er det eneste som gjenstår av forventning og jul for meg. Den er vakker og sensuell og alt vi små Askepotter kan ønske oss.
      Her kalkunen på 6kg bespist (hvor hadde jeg hjernen da jeg kjøpte den? Vi var tre stykker som åt, og vi klarte bare et halvt lår…)
      Godt Nytt År! Smask!

  2. Baronen sier:

    Michael Jackson hadde bare en hanske han også, som oftest på høyre hånd, men ved sjeldne anledninger på venstre hånd.

    • ktmcleopatra sier:

      Så det er han som spøker med meg mener du? Jeg er Baronessen – den nye arvtageren etter Michael J.?
      Jeg fryser ofte på hendene selv om jeg har hansker på, men nå skal det visst bli verre…

  3. Stikker innom i vente på nytt innlegg (klarer ikke å skape noe selv)!
    I mellomtiden morer jeg meg med tegnehanne.no Morsomt!

    • ktmcleopatra sier:

      En liten senebetennelse gjør meg indisponibel this week, men nytt innlegg kommer:) Hyggelig at du kommer innom mens du venter!! Har drømt mye om den nacho-saken du la ut bilde av, slurp! (Og gleder meg til nytt kreminnlegg som helt sikkert kommer!!)
      Sjekker ut denne tegnehanne nå! Tjallabajs så lenge….

Legg igjen en kommentar

