So little time…

Daniel and Clooney - London tea party

Allerhelst ville jeg kjørt litt enduro hver dag, kosa meg glugg i hjel i skauen. Sannheten er at jobb og julestri går hånd i hånd, langt fra skau og motorsykkel – og jeg har ingenting på stell. Det er så liten tid.

Sist uke var jeg tre døgn i London – på konferanse først og fremst, men det ble også litt tid til god mat og hyggelig samvær med min sønn. Det gjelder å ta vare på øyeblikkene. Å hive meg rundt med kakedeiger og sju slag kan jeg gjøre som pensjonist.

Trasking gatelangs og gjennom parker i London på denne tida av året er en fin greie. Der er fortsatt blader på trærne, parkene er grønne, og vi hadde både sol og ganske mildt vær. Ved å traske på kryss og tvers kommer man til nye og uutforskede områder. Som da vi passerte en Vernissage i New Bond Street. Vi stakk hodet inn fordi jeg ble fascinert av glasskunst jeg så gjennom den åpne døren. Og tror du ikke det var den samme glasskunstneren jeg så stille ut i Davidstårnet i Jerusalem i år 2000!!

For første gang var vi på Madame Tussauds. Det ga noen blinkskudd, men skulle ønske jeg hadde tatt med det ordentlige kameraet allikevel. (Det ble hjemme for å spare ryggen for tung bør…)

Et par timer gikk med på museet – vi traff Morgan Freeman og Leonardo di Caprio, Justin Bieber og Marilyn Monroe, paven Johannes Paul den andre, og mange fler. Midtveis så vi 4D film, og ble skremt av effekter mot ansikt, rygg, under beina osv. Jeg skrek høyt flere ganger. Til slutt satt jeg ytterst på stolen med skuldrene til ørene og beina godt over golvet. Ikke særlig slitsomt… Morgan Freeman og Leonardo fulgte oss med øynene, og var ubehagelig tilstede.

Da vi kom ut slo det meg – ELVIS!!! Vi møtte aldri Elvis – er det mulig??? Det var den eneste jeg tenkte på før vi kom dit, og så glemmer jeg det bort på veien?? Og hvordan kunne vi unngå å se The king of rock’n roll? Trøsteteorien i ettertid ble at «Elvis had left the building», kanskje for en makeover? Etter å ha sett på nettsidene til Tusseluss skjønner jeg at det er synet mitt det er noe med. Nå må jeg tilbake til museet – og til byen – for dette går jo bare ikke an. Elvis – here I come!

PS! Det kan bli for mye fuglebilder…men de var så rare …

This slideshow requires JavaScript.

Dette innlegget ble publisert i Dette er livet, Enduro, Reise og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til So little time…

  1. Baron Von Four-Stroke sier:

    Så du meg da? Baronen har også en replika av seg selv der….

  2. Ragnhild sier:

    Takk for London-tour!!!
    Fine, hårete pippipper!!
    Og Shrek…
    Og alt det andre!😀

Legg igjen en kommentar

