Bæsjepus

Mmmm så godt å bæsje litt i bilen

Godt å bæsje litt når det trenger seg på

Pus har rutiner. Hun vil gjerne spise litt knott (tørrfor) for å få fordøyelsen i gang. Straks derpå er det ut og gjøre fra seg.

Dette byr på store utfordringer når hun skal være med fram og tilbake til Oslo. Ikke liker hun tunneler – MIAAAAAAAAAAAOoooooOOOOOuuuU!, ikke liker hun svinger – miiiiiiiiIIIIIIIIIaauOU, og ikke liker hun å være lenge i bur. Hun protestbæsjer i kassa si i byen – det ligger en råge av kabler hver dag – oppå sanda. Hun gidder ikke engang å grave de ned, så misfornøyd er hun med å være fanget i en liten by.

Etter en lang sommerferie på landet skjønte ikke katta bæret da hun måtte inn i buret og til hovedstaden. Hun begynte umiddelbart med protestpissing i buret. Og kattepiss lukter jo som kjent veeeeeeeeldig godt. Not.

Jeg har vasket teppet hennes to ganger i uka, og er mektig lei av prosedyren til dette (u)dyret. Sist helg dro vi innom på kaffebesøk på veien innover. Jeg stoppet senere på Alnabru for å fylle bensin. Min passasjer i forsetet kom plutselig hylende ut av bilen og kastet opp på plassen foran bilen. Jeg trodde han hadde fått et illebefinnende og skjønte fint lite da han åpnet bakluka på bilen. Med hånda for nesa og flere meter med papir i hånda gikk han så til angrep inne i katteburet. Det viste seg at protestbæsjingen hadde funnet sted i buret denne gang. Bæsjklumpene føk veggimellom og ut på asfalten bak bilen. Hvem måtte plukke det opp derfra?? Joda, takk som byr. Alt kom på stell og vi kunne fortsette ferden inn til sentrum.

Så skulle jeg alene med pus tilbake i skogbygda på onsdag kveld. Siden sønnen hadde bursdag – 21 år!!! – ble det en kakevisitt der han nå bor. Pus mjauet ubønnhørlig i bilen. Vi hadde jo kjørt gjennom 4 tunneler og gjennom nokså svingete boligområde. Da kakevisitten var over var katta dog relativt rolig. Inntil vi kom til Lierfoss. Da tiltok mjauingen før det spredte seg en odør i bilen som få har kjent i manns minne. Det sto med ett klart for meg hvorfor min søndagspassasjer kastet opp på Alnabru… Alle vinduene måtte ned – men ingen vits i å stoppe der, mørkt som i en sekk overalt. Svingte inn på bensinstasjonen på Bjørkelangen – jeg satt da med hodet ut av vinduet og gispet etter luft. På med plasthansker og metervis med papir i hånda. Joda – pus hadde gjort godt i fra seg – BAKERST i buret denne gang. Fine greier. Holdt på å stikke av da jeg åpnet buret. Holdt henne i nakkeskinnet utafor bilen med ene hånda, mens jeg famlet febrilsk etter bæsjeklumper med den andre. «Vasket» kjapt med litt vindusvaskevann, voila! Som nytt…

Vår ferd ut i ødemarken kunne fortsette uforstyrret. Men det blir nok en stund til neste kaffebesøk på veien…

This slideshow requires JavaScript.

Denne uka:
Mandag – Gåtur 40 min
Tirsdag – Gåtur 20 min – sykla 40 min = 1t (Skikkelig ryggvondt)
Onsdag – Gåtur 40min
Torsdag – Gikk 1,5t
Fredag – Gikk til Hølvannet, jogga hjem fra gatemåsan=2t
Lørdag – Enduro 1,5t
Søndag – 


Tilsammen: 6t 40min

Sist uke:
Mandag – Gåtur 1t (fri, gikk til banken)
Tirsdag – Gåtur 20 min – sykla 40 min = 1t
Onsdag – Gåtur 20 min – sykla 25 min= 45 min
Torsdag – Gikk 45 min – sykla 20 min= 1t
Fredag – Gikk 20 min + 45 min styrke/utholdenhet= 1t
Lørdag – Enduro!!! – 1t 35min
Søndag – Straff for belastningen og fortsatt ryggproblemer…

Tilsammen:  6,5t

– Gikk til Hølvannet, jogga hjem fra gatemåsan=2t
– Gikk til Hølvannet, jogga hjem fra gatemåsan=2t

Dette innlegget ble publisert i Dette er livet, Pus og merket med , , , . Bokmerk permalenken.

13 svar til Bæsjepus

  1. Tale Grøtte sier:

    Det må ha vært en skikkelig stor elg som har beitet inne i skogen hos deg – tar han flere trær blir det ikke Rømskog lenger det blir Rømstrærne, eller Rømsjtreea på dialekt, kanskje? Hils Priscilla dronningen av Oslo-Rømskog-Oslo-Rømskog-Oslo…

    • ktmcleopatra sier:

      Du vet disse elgene, de ER store. Og mye skau er borte som ei sviske. Kun sagflisa ligger igjen. Den øvrige skauen har beveren tatt. Så det blir kanskje bare Røm igjen? Da kan jo Priscilla pendle mellom Oslo og Røm;) Eller Rømsj på dialekt, hehe. Ske hilse tebars fra dronninga. Som nå ligger i kørja si og har glømt ælle klumper…

  2. Baron Von Kilgore sier:

    Cat Apokalypse Now.

    I love the smell of cat poop in the morning…..

  3. ktmcleopatra sier:

    Napalm in the morning? uff… godt det bare var organisk materiale det som smelled in the car. Har aldri sett apokalypsefilmen helt ut, tåler jo så lite krig etter å ha sett Platoon. Holder meg til kjærlighetskomediene, de veier liksom opp for alt ellers i livet…. både kattebæsj-krig og andre tragedier🙂

    Og dette er sikkert: du elsker IKKE duften av katteavfall. Din wuss..😉

  4. Men jeg elsker slike blogginnlegg med katter og poop og gisping ut av vinduet!!!
    You made my day!! (Etter faktisk å ha mosjonert i en time med craftbuksene på og musikken i öra, myyyye frustrasjon som skulle ut ja!!! Men det kan vi ta en annen gang)
    Hilsen en gammel «eier» av Röm-hestene, Sunni Röm, Evita Röm, Charme Röm osv osv😉

  5. Og sånne kaker på pinne MÅ du bare sende meg flere opplysninger om!!! Tenk for en suksess i ungeselskapa mine!! (og for 21-åringer, selvsagt!! +39-åringer)

    • ktmcleopatra sier:

      Hehe, trimmen du og ny bukse? Ligger mye motivasjon i godt utstyr! (og deilig musikk på ørene) – vi må møtes snart, nå pirret du min nysgjerrighet til gagns! Og ja, de hestene husker jeg – Charme var inte bara charmig… jeg ble kastet av, dvs jeg hang i manen og sprellet…. men at de het Røm, det var nytt og gikk jo rett inn i navneutredningen over her:)
      Kakene på pinne var mektige men steike gode! Effekten varte i ett helt døgn – da var jeg klar for ny dose. Kommer garantert til å bli en suksess, selv for 42-åringer, hehe. Skal få Stine til å sende oppskrift:) Poop er always suksess, bare ikke i bilen mens jeg skal klare å styre doningen hjem…

  6. Tale Grøtte sier:

    og hvis dagen blir litt trist, eller du skulle trenge noe oppmuntring av noe slag kan denne siden være et tips: http://mann.no.msn.com/kultur/16-s%C3%A6re-familiebilder#image=16
    OG Bon voyage á Londres!

    • ktmcleopatra sier:

      Oh my God – eller OMG som de sier nå tildags. Vet om et familiebilde på en vegg i Vestfold som hadde gjort seg bra i den snutten der. (Eller hva sier du van Kilgore?) Det kom jeg på da jeg så Bon-Jovi-look-alike. Takk og lov har aldri min familie vært hos fotografen sammen, vi har tatt de der hverdagslige bildene i stedet…
      I morra er det take off, gleder meg til storbymoro – og endelig skal jeg få min godnatt-te i hus igjen🙂

  7. Baron Von Kilgore sier:

    Det er godt å ikke bestandig huske at det bildet eksisterer, men jeg blir jo påminnet bildets faktum med jevne mellomrom. Og du har helt rett. Det hadde passet fint inn. Husker vi var i Vestfold sammen, da jeg plutselig kom på det bildet (før du hadde rukket og se det) og nesten rev det av veggen…

    • ktmcleopatra sier:

      Fint å se seg rundt i Vestfold, og oppdage det flotte 80-tallsportrettet av tre familiemedlemmer med helt lik gardin-sveis ;D
      Det kunne betydd to be or not to be for oss det der…
      Gardinsveisen har skrevet seg inn i historien, og jeg er her ennå utrolig nok. Jeg har vel faktisk bilde av bildet et eller annet sted tror jeg, Kanskje det kommer med i blogg på et senere tidspunkt.. hehe.

  8. Audhild sier:

    Vår katt er eksemplarisk i bil, hvis vi bare blir kvitt den litt uheldige uvanen med å ta med levende mus inn er det en drømmekatt…. men jeg har blitt en racer på musejakt!! Heldigvis glemmer ofte mus å gjemme halen og da er det bare å ta er det bare å ta et godt tak i denne og dra musa fram, deretter bære den ut fortest mulig. Jeg bruker å utplassere den hos naboen som forhåpentligvis har en katt med killerinstinct….. Bare så det er sagt, dau mus under kjøleskapet lukter heller ikke fioler etter et par dager….

    • ktmcleopatra sier:

      Hahaha, jeg ler høyt, er det bare lekemat hos dere?? Og ikke-fioler under kjøleskapet, yækk!! Men ærlig talt, Audhild, er du så tøff at du bærer levende mus ut i halen?? Jeg er imponert. Selv bruker jeg piassavakosten og roper KILL KILL KILL…

Legg igjen en kommentar

