Snart siste Norges Cup

Se navn og nr

Jobb, forberedelser til Norges Cup og ustabilitet i vær gir tørketid i blogg. Kontor har jeg pt ikke, og har vandret på lægd denne uka. 

Sent i uka tok vi turen til Jevnaker, som høres nært ut, men som viste seg å ligge hele to timer unna… Et stykke bilkjøring for å få trent litt, med andre ord. Men det var bra å komme dit, få ut spenningen knyttet til banen. Selv om været hadde vært strålende på dagtid skyet det til, og ble fort skumring.

Vi kom oss ut i løypa, kjørte et godt stykke på crossbanen først, før vi skulle ta av ned i skauen. Jada… Glatt og vått, og det første som møter meg er den bratteste kneika vår skaper har lagd. Rullgardina gikk ned da jeg formelig dinglet på kanten av stupet. Her måtte jeg gå noen runder med meg sjøl, lukke øya og la det stå til…

Gjennomsnittsfarta for en moderat mosjonist var satt til 20(!) km i timen, i følge Jevnaker MKs side på nettet. Lurer på om de har brukt eliteførere til å måle, og det på knusktørt underlag. Etter tre runder hadde jeg fått opp farten til 13 km i timen… ingen hit det der. Sporkjøring og tett skau – det her skal bli en prøvelse den 8. oktober, da cupen skal avgjøres. Tenk deg smal sti med halvmeter djupe spor – tett skau på begge sider og hundre som hyler bak og vil forbi.

Kom gjennom banen tre ganger før det ble mørkt, og fikk en god treningsøkt. Det var moro å kjøre her, men en utfordring med tanke på å holde farten og konsentrasjonen oppe. Og til alt overmål er ikke banen ferdig – så når vi kommer dit på cup skal vi visst krysse både jernbanespor (nedlagte, formoder jeg?) og andre hindre.

Den tid, den sorg?

This slideshow requires JavaScript.

Denne uka:

Mandag – Gåtur 1t
Tirsdag – Gåtur 1t+ 20 min sykling= 1t 20min
Onsdag – 15min gåtur + 20 min sykling= 35min
Torsdag – Enduro Jevnaker –  1t
Fredag – Graskløpp 1t + sykkeltur til Engen 42 min = 1t 42 min
Lørdag – Endurokjøring 1t 40 min
Søndag – 

Tilsammen: 7,5t

Sist uke:

Mandag Joggetur Sundvannet – 48 min
Tirsdag – Grakløpp 1t + 50 min enduro= 1t 50min (klubbløp)
Onsdag – Graskløpping – 0,5t
Torsdag – Sykkeltur Setskog – 52min
Fredag – 
Lørdag – Endurokjøring 1t 50 min
Søndag – 

Tilsammen: 6t

Dette innlegget ble publisert i Enduro. Bokmerk permalenken.

4 svar til Snart siste Norges Cup

  1. Ragnhild sier:

    Nammenamme klot! Gudd lakk på konkurranse! Töft «navnskilt»! Syns jeg har sett de faktene fra din mor för? Jeg har fått overkokte makaroner og falukorv til middag. Med ketchup. Gleder meg som en unge til i kveld da det blir meg, sofan, Robinson og gode unyttigheter!

    • ktmcleopatra sier:

      Klot er en schlager🙂 Faktene er til å kjenne igjen, og siden det var E som tok bildet så jeg ikke det der før jeg hadde lastet de opp… kan jo nesten bli irritert av slik eksponering. Overkokte makaroner, nammenam…! Fikk du kvalitetstid med godteri i sofakroken i går?? Da jeg leste det på fb ble jeg skikkelig godtesjuk, og nå må jeg vente helt til fredag…

  2. Ragnhild sier:

    Jeg får kvalitetstid så ofte jeg vil. Men det blir som regel dårlig med kvalitet…..mer subbus😉

    • ktmcleopatra sier:

      Uff det var en lei beskrivelse av virkeligheten, på kornet liksom. Je som har prøvd å kalle det for «kvalitetstid» for å døyve den dårlige samvittigheta. Heretter kommer den reelle betegnelsen «subbustid» til å dominere hverdagene… Hur jeda mej

Legg igjen en kommentar

