Ferie?

Bekymringsfri som en näckros...

Å lene baden-baden-stolen tilbake og sove litt med svak kveldssol  i ansiktet– på verandaen – er noe av det beste jeg vet. Dette kan jeg gjøre fra mars til oktober. Men å sitte en hel dag – det er ikke kroppen min laget for å gjøre.

Stillesittende arbeid på kontor er derfor hardt for ledd og muskler som liker å være i bevegelse. Men jeg tar det igjen med fysisk aktivitet. Så er det fenomenet ferie. Ment for å koble ut og slappe av og nyte. Jeg er ofte i fremtiden når jeg forsøker å nyte. Ser alle post-it-lappene mine med alt som skal gjøres, de flimrer for øynene. Det vil ingen ende ta. Trening, biler som skal vaskes og repareres, kaker og brød som skal bakes, bær som skal plukkes og syltes, gress som skal klippes og kanter som skal trimmes. Verktøy som må repareres, planter som må flyttes… Hus som skal stelles, sengetøy som skal skiftes og vaskes. Og hvert døgn har jo 24 timer, så det er mye som kan presses inn om man er riktig effektiv.

Denne uka hadde jeg bestemt at tirsdag skulle bli en sånn dag der jeg skulle daske meg sjøl på hånda om jeg tenkte på noe av det som måtte gjøres. Derfor ble det en fin sykkeltur rundt sjøen på morran, og godt å spise og drikke i sekken. Samt god venninne som turfølge. Etter sykkelturen stoppet vi for å bade og sole – det var jo sydentemperatur!! For en vakker og herlig dag. Jeg tok meg i å tenke på gresset som vokste en millimeter i timen der hjemme– men lovet meg selv at det kunne jeg ta dagen etter.  Denne fridagen ved mini-Wienerbrødberget står frem som noe av det beste og fineste ved å bo i Norge en solfylt dag – av de sjeldne –  men som fyller energi i hver eneste celle i kroppen. Et varmt minne å ta fram når vinterkulda kryper inn i sjelen og lokker frem tungsinnet.

This slideshow requires JavaScript.

Mandag  Sykkeltur 0,5t
Tirsdag – Sykkeltur rundt Rømsjøen 1t 40 min
Onsdag – Jogga 7km på morran 48 min + 1t gressklipping= 1t 48min
Torsdag Sykla 25min + gikk til Nordgardslund 7km 1,5t= 1t 55min
Fredag – Lathans…
Lørdag – Endurokjøring 1,5t
Søndag – Joggetur 50 min

Tilsammen: 8,5t

Dette innlegget ble publisert i Dette er livet og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

4 svar til Ferie?

  1. Ragnhild sier:

    Her var det som vanlig mye å kommentere…men jeg ble helt satt ut av den rumpa!!!

    • ktmcleopatra sier:

      Hehe! Og den var ikke min. Jeg lå og duppet i Vortungen, og da jeg svømte innover var det synet som møtte meg. Man kan bli flau av mødre for mindre, men på den annen siden tok jeg meg i å tenke at det var jo et sabla godt motiv da! Så jeg ropte – Freeze!, hentet fotoapparat og «klikk» – herligheten ble foreviget…

  2. ktmcleopatra sier:

    Fnis – for en sabla god kommentar der Tale! Ikke annet å gjøre… (Min bror var ikke like glad for å se bildet, ei heller min sønn. Det var visst noen syn her i verden de kunne klart seg uten :))

Legg igjen en kommentar

