Stress

Snerr!

– Jeg skal bare, sa han. «Bare» tok to timer. Pus og jeg (spesielt jeg) var rimelig fornøyd av å vente da han endelig kom. Jeg pakket sammen sakene i en fei og vi satte kursen mot bilen som skulle frakte oss til landet. Fullastet som et pakkesel. Med hylende katt i bur.

Bare klikke på bilalarm og sentrallås slik: «Klikk». «Klikk klikk». Ingenting skjer. Alarmen blinker like fullt og bilen er like låst. Låser opp med nøkkel. Alarmen er fortsatt på. Tør ikke åpne dørene i fare for at alarmen blir stående å hyle i kor med katta. Låser bilen med nøkkel.

Klokka er ti over fem, alle butikker i nærheten er stengt. Men jeg løper for å hente sykkelen, tar med penger og tråkker i vei opp Bogstadveien. Pus og far venter ved bilen….

Farer inn og ut av Jernia, Gullborgen, Japan Photo. Låser sykkelen opp og igjen, opp og igjen. Ingen som har batterier som passer min fjernkontroll til bilalarm. Må legge kursen mot sentrum. Sykkelen har dårlige bremser og skrangler som et uvær. Pedalene er som to S-er i plast. (Sånn går det når man låner bort saker og ting…)

Det er på hekta jeg får bremsa opp før jeg stuper inn skyvedørene på Clas Ohlson. Løper opp i butikken, farer rundt som en propell. Ser hundre forskjellige batterityper og finner til slutt den jeg skal ha. Kommer til kassa, der viser det seg at noen har hengt batteri nr to på feil plass. Tilbake for å bytte til riktig. Løper og svetter, kaster meg ut etter å ha betalt, river nesten ned et stativ ved utgangen, kjører nesten på en kar som står og røyker, før jeg tråkker den lange veien oppover og hjemover. Borte i gata hører jeg katta hyler som et uvær fortsatt. Bytter batterier i fjernkontroll. «Klikk». «Klikk klikk». Ingenting skjer. Alarmen blinker like fullt og bilen er like låst. Jeg løper hjem for å hente en gammel fjernkontroll som ikke har virket på veldig lenge. Slenger batteriene i denne, ber til høyere makter om at det må skje noe. «Klonk». Bilen åpner seg, alarmen forblir stille, men pus har fått opp kverna skikkelig, og alt vi ser er et rosa gap. Vi ankommer bygda svette i ørene og fire timer senere enn planlagt…

Film fra Stångebroslaget – jeg har startnr 95 (damene startet først)

This slideshow requires JavaScript.

Mandag  Jobb, blogg, bilder ut på FB – null trening
Tirsdag – Sykkeltur til Skar, videre rundt Maridalsvannet, ned langs Akerselva til sentrum, hjem – 2t
Onsdag – Batterijakt – 0,5t
Torsdag  Gressklipping de luxe – 1,5t
Fredag – Gåtur til Hølvannet – 2t
Lørdag – Endurokjøring – 1t
Søndag – (Grundig motorsykkelvask) – Gåtur – 0,5t

Tilsammen – 7,5t

Dette innlegget ble publisert i Dette er livet, Enduro. Bokmerk permalenken.

6 svar til Stress

  1. Tale Grøtte sier:

    Hva er historien bak navnet Moppe? Som i moped….???? Nei, det kan ikke være!

    Og til de som lurer så var kanelsnurrene så gode som de så ut!

    • ktmcleopatra sier:

      Ja det kommer nok fra moped, og passet fint inn i «Rädda Moppe – död eller levande» – for de som så den svenske barnetvserien om Joppe.

      Synd at det vakre vi opplevde i går tidlig forsvant med den «mørke skya» som kom inn i livet mitt seinere på dagen. Det er ikke til å tro…

  2. Knuppen ligna på en romersk soldat?
    Bolledeigen din ga meg sjokk!! For et öyeblikk trodde jeg at det var meg som hadde värt hos deg og blotta magen min!!
    I motsetning til din!!!!! Som en mage meislet i marmor!!
    Hadde jeg fått lese slike innlegg som dette hver dag så hadde jeg også blitt veltrent…hele meg var i helspenn!

    • ktmcleopatra sier:

      Ja, en soldathjem ligner det. Men hva heter blomsten tro? Er det «Romersk soldat». Hos meg kommer den i alle fall til å hete det nå!

      Magen din ja, tullejente. Du er så fin atte! Vi lever bare en gang, vær fornøyd denne ene gangen🙂

Legg igjen en kommentar

