Grand Tradition Nationale

Grytebekken mars 1982

Egentlig skulle dette innlegget bygges rundt ett bilde som beskrev hele uka, et slags Grand Nationale, men på hjemmebane. Bildet fikk jeg aldri tatt. Så jeg ber dere om leve i spenning – til neste uke.

I uka som gikk brøt jeg noen barrierer og fulgte noen tradisjoner. Jeg badet før 17. mai – en tradisjon jeg har praktisert siden jeg og Elisabeth sto på førstesida av Indre i mars 1982. Så har jeg kjørt mitt første crossløp. Tro ikke at jeg tok innersvingen på noen, men så var også målet å trene. Det er noe med at øving gjør mester. Ikke akkurat «gjør mester» i dette tilfellet, men «gir mestring». Når man får kjørt noen runder så tør man mer, øker farten, flytter grenser. I motsetning til de som ble veldig slitne av å holde på, så ble jeg mer gira og økte farten for hver runde.

Det regna så det spruta, og gjørma sto langt oppover ryggen. Når jeg ble forbipassert sto steinspruten metervis bak de som gasset på. Og selv om man nesten ikke ser bak gjørmeglassene på brillene, skjønner du nå at du ikke bør ta dem av…

This slideshow requires JavaScript.

Mandag  Sykkeltur rundt Rømsjøen – 1t 37min
Tirsdag – 17. maitog….
Onsdag – Transportdag
Torsdag  Sykkeltur rundt Rømsjøen – 1t 40min
Fredag – Skautur – 1,5t
Lørdag – Endurokjøring (30min bare på crossbanen) – 2t (tempo og sykkelløft…) + 45 gåtur= 2t 45min
Søndag – Mitt første crossløp på Eksismoa – 30 min

Tilsammen – 8,5t

Dette innlegget ble publisert i Da jeg var ung, Enduro. Bokmerk permalenken.

2 svar til Grand Tradition Nationale

  1. Lallur sier:

    Herlig bilde fra gamle dager!! Åsså grytebekken da…åssen kom de på det?? Jaja, det var vel is andre steder.
    Koselig med litt hestemökk, syns jeg…hehehe
    Jeg er ikke så innsatt i motorsport, men Ailo Gaup fikk jeg med meg lördag kveld. Liker han😉

  2. ktmcleopatra sier:

    Ailo er en kjernekar, og meget dyktig mx-fører…(og kjekk…)

    Hestemøkk er fint, bare jeg slipper sniffe det inn eller tråkke i det eller at den blir til besvær sånn som her: http://cleopatra.vgb.no/2010/07/21/hestebaesj-til-besvaer/🙂

    Grytebekken ja, det var is på sjøen må vite. Først hadde vi hakka høl på isen i grytebekken ca 15. februar – det var mange kuldegrader og snowjog-lissene frøys fast, umulig å få dem på… da vi ringte Indre og tipset om bragden, måtte vi SELVFØLGELIG bade en gang til noe seinere – de måtte jo ha bilde!! Ved neste bad hadde det blitt mildt i været og kulda var ikke lenger et problem. Dertil hadde vi forberedt oss med varmere klær og mer fornuftig utstyr… Ble rene sommerbadet for oss jentene sammenlignet med første stuntet…

Legg igjen en kommentar

