– Pfrrrrrrrrt!

Godlukt i hovedstaden

Mandag tok jeg sykkelen fatt med livet som innsats i Oslo by. Starten ga relativ høy puls: 5 km oppoverbakke, oh yes! Jeg var ikke alene innover i Maridalen denne ettermiddagen. Mosjonister og super-duper-utstyr-se-på-meg-tråkkere i fleng. Jeg tok igjen flere av dem på vei oppover. Noen hadde vondt for å bli forbisyklet av ei jente. De la seg hesblesende på hjul for å komme forbi.

På vei tilbake ble jeg liggende bak et mosjonistpar. Tenkte smette forbi dem bare trafikken ble mindre. Da skjer det. Mannen som ligger bakerst tror nok han er alene i verden, og er ikke vâr meg som ligger bak. Kroppsspråket hans sier tydelig at han har et viktig ærend å gjøre for han vrir seg litt, stopper med å trå, letter på baken og:  – Pfrrrrrrrrt!

En fis. En spraker trengte seg ut i den stramme buksa hans og opp den eneste luftkanalen – rompesprekken. Det luktet ikke akkurat syriner bak der kan jeg meddele. Jeg fikk brått opp dampen på beina og la meg opp på siden av ham der han igjen begynte å trå. Jeg rynket på nesa før jeg først stirret på ham. Så mot sykkelsetet og hans bakenforliggende attributter. Da så jeg det – han rødmet…
1-0 til meg.

This slideshow requires JavaScript.

Mandag  Sykkeltur til Skar – 1,5t
Tirsdag – Styrke/utholdenhet – 1t
Onsdag – Hviledag
Torsdag  Vedhogst, kapping, kløyving med øks og laing – 3t
Fredag – Vedkløyving 1t + endurokjøring 1,5t = 2,5t
Lørdag – Endurokjøring – 1t 40min (tempo)
Søndag – Eikestadrunden på beina – 1,5t

Tilsammen – 11t 10min (en god uke:))

Dette innlegget ble publisert i Dette er livet. Bokmerk permalenken.

2 svar til – Pfrrrrrrrrt!

  1. Fjerta sier:

    Å fy og fyy…for en pinlig situasjon! Ingen gentlesyklist der der, nei!
    Selv om han ikke så deg så kunne han vel kanskje kolla läget bakover, liksom!😉
    Så artig å se mor med i skauen!!

    • ktmcleopatra sier:

      Blindsona bør sjekkes – også på sykkel!
      Modern ble med, fin økt i skauen den dagen. Matpause og alt som hører med:)
      Og resultatet av arbeidet blir fyr på peisen til vinteren! Knitre knitre.

Legg igjen en kommentar

