Kroppsarbeid

Varsko her!

Uken har vært preget av godt kroppsarbeid. Det er nemlig vel så bra å bruke motorsag og øks ute i fri natur som å løfte vekter i en svett bunkers.

Torsdag ettermiddag tok jeg på sykkelutstyr og bestemte meg for å forsere spyrunden rundt Rømsjøen. Det som engang var en hyggelig og fin runde har blitt det verste pes. Akkurat som om terrenget har blitt mer kupert med årene? Eller er det de nesten fire milene ganger 2 og 3 hver uke hele sommerhalvåret i ti år som er til å spy av??

Jeg kom meg rundt med astmapipende lunger, bjørkepollen i alle åpninger og blodsmak i munnen. Forholdene var av de verste, for det drives stadig skogsarbeid med tunge maskiner på grusveien, så det var vaskebrett av første klasse.

Fredag var en gledens dag. Endelig kunne jeg fyre motorsaga igjen, ta ned de første kubikkene av vinterveden. Hadde jeg hatt traktor og stor henger som ikke risikerte å punktere ved overlast, hadde jeg gjort meg ferdig denne dagen. Men med privatbil og liten henger må det bli porsjonssaging. Matpakke i skauen med myggen surrende rundt ørene. Fantastisk! (Hadde med tidvis flink sjauer – men han var mest opptatt av å drikke kaffe…)

Lørdag var det dugnad i endurobanen. Gutta begynte bra, men drakk etterhvert mer kaffe enn de jobbet. To timer sammenhengende med tungt krafsearbeid gir rykninger i biceps. Den høyre falt nesten av. Økten ble avsluttet med en times herlig kjøring opp på sletthøgget – runde på runde – kom opp bakken hver gang!

Hvordan søndagen var? Orket ingenting. Men spiste ganske mye sjokolade🙂

This slideshow requires JavaScript.

Mandag: Kun jobbjobbjobb
Tirsdag: Utholdenhet og styrke – 1t (løp 3o min og vel 5km på tredemølle)
Onsdag: Hviledag
Torsdag: Rømsjøen rundt + 8 km= 34 km -1t 34min
Fredag: Motorsag 2t, vedkløyving 1t – 3t
Lørdag: Først 2t dugnadsarbeid med krafse og rake – deretter 1t enduro = 3t
Søndag: Kun en stakkars sykkeltur på 30min

Tilsammen: ca 9t

Dette innlegget ble publisert i Dette er livet, Enduro. Bokmerk permalenken.

4 svar til Kroppsarbeid

  1. Husmoren sier:

    Cleopatra – ingen vanlig husmor! KRUTTmor!!
    Ja, du holder virkelig i gang, jeg må bare gi meg over!
    (Tar utgangspunkt i mitt liv her, om du skjönner)

    Nötteliten var en herlig krabat som ikke ofrer LCHF en tanke, ser jeg!

    Kattepus – et herlig bilde!! Jeg tror det må bli en katt snart igjen. Hvordan går det forresten med ditt katteliv?? Ligger ikke så mye krölla sammen, den dama der nei!

  2. ktmcleopatra sier:

    Ups, har helt glemt bort det kattelivet et par uker. Har blitt litt gira av all sjokoladen tror jeg. Og dertil har jeg fått ring rundt magan igjen, så nå er det ingen drukningsfare når jeg skal hive meg i Rømsjøen før 17. mai (en tradisjon det er umulig å bryte etter å ha holdt på siden jeg var på førstesida av Indre i 1982.)

    Nøtteliten er veldig lite bekymret, sånn generelt sett. Han synes det var helt greit at jeg satt på to meters hold og fotograferte også. Sier vel litt om hvor glad han er i brød?

    Krutt og futt
    satt på en gren
    krutt tok slutt
    og futt falt ned
    Futt tok fart
    og krutt fant katt
    Kattekrutt med futt
    trudelutt
    sa ho.
    hilsen Gøte the Pøt

    Og hva fikk «sa ho» deg til å tenke på? fnis sier jeg bare…

  3. Husmoren sier:

    Rödme….
    (tankene går faktisk til din söster, et millisekund för jeg tenker på den fine visen)
    Fint dikt:)

    Ring rundt magen
    har jeg hele dagen,
    også om natten
    da jeg er den smygende katten.
    Katt med ring?
    For en uting!

    • ktmcleopatra sier:

      Nettopp – rødme rødme til (u)»fin» vise…

      Og du er også en pøt, nydelig kattedikt med ring som tema… fnis:) Apropos katt og ring – katta mi – er ganske tjokk. Men etter å ha bepelset henne hele vinteren for å holde varmen har hun nå fått røytet av et par kilo. Hun ser slankere ut. Men når hun hopper opp i fanget omkommer man nesten av tyngdeoverføring.

      (likte ikke tanken på at ringen er der også om natten…Det var liksom utenfor min tankeevne, og jeg ble nesten litt deprimert av det.)

Legg igjen en kommentar

