Fra Rømskog til Erzberg (Karmøy) – Norges cup 2

Jaså, har han velta?

Helgen foresvever meg som en «utadæsjælopplevelse». Akkurat som jeg har vært et annet sted enn de som klaget på de fæle forholdene. For meg ble det en mestringsøvelse som førte meg rett til toppen, bokstavelig talt. Men jeg lover å ikke hvile på noen laurbær. (Som jeg forøvrig ikke har sett noe til.)

Da jeg sto på startstreken på Karmøy (etter få timers søvn og meget med spenning) surret det selvfølgelig noen tanker i gjennom hodet. Som at jeg så fryktelig måtte på do. Og det var liksom ikke bare bimmelim heller. Da første heatet stupte kollbøtte over tre sammenbuntede tømmerstokker hundre meter fra start kom bommelom-ærender i andre rekke. Det var mulig å kjøre utenom tømmerstokkene som lå der og prustet seg store og uoverkommelige. Men da starten gikk og jeg i forfjamselsen ikke hadde skjønt at startmannens kamp med det grønne flagget faktisk var startsignalet, kom jeg sist ut. Og da de to andre jentene foran meg så ut til å ta tømmerstokkene rett over kunne jeg ikke være dårligere. Elegant smøg jeg meg over og hørte en veterans ord mantre i ørene «gi gass en meter før, Anita, så går det så bra». Det gikk bra. På hver av de ni rundene jeg kjørte.

Det skulle komme andre hindre som var tøffere enn tre stakkarslige tømmerstokker. Som at en fører faktisk hadde bommelommet i buksa, og da han kjørte forbi holdt jeg på å omkomme av kloakkdunst.

Visste du at skogens rotsystem har hundre ganger større synlighet på vestlandet? Det må være det stakkarslige jordsmonnet som gjør det. En jungel av røtter kom fram etterhvert som jordsmonnet ble spolt vekk. Den ene etter den andre trynet, kjørte i hverandre og det ble det verste kaos og køkjøring. Noen brukte de andre som bru. På et tidspunkt var det så ille at arrangøren skjønte at noe måtte gjøres og det fort. De hentet fram økser, sager og mannskraft. Flyttet steiner og saget røtter så det var en fryd. Derfor ble de to siste rundene en drøm å kjøre. (Kanskje en litt vond, marerittaktig en, men dog…)

Jeg ante ingenting om at jeg lå først av jentene. Kjørte bare mitt løp. Da jeg fikk et hint fra min støtte på sidelinja om at jeg lå «flere minutter foran» kunne jeg ikke tro det. Men han vinket meg ut på en runde til, og takk for det. Når noen heier, da kjører jeg.

Først da resultatlista sto spikret på veggen fikk jeg det svart på hvitt: Nr 1: Anita Sletten. Nå er det bare å legge dette pent sammen i minneboka jeg skal ta fram på gamlehjemmet om et par-tre år. Trene jevnt og trutt videre. Og takke mine supportere for varme tanker på lørdag som var🙂

Her er filmene fra løpet:

  • Del I: Du finner meg på 5 sek / 4.36 / 8.48
  • Del II: 11.28  (jeg har oransje sykkel og skjorte, samt rød hjelm)

This slideshow requires JavaScript.

Mandag: 26 km på sykkel – 1t 8min
Tirsdag: Utholdenhet og styrke – 1t
Onsdag: Hviledag
Torsdag: 26 km sykkeltur (Karsby) -1t 7min
Fredag: 11 km gåtur – 1t 30min
Lørdag: Heftig enduroløp på Karmøy – 2t 7min + 7km sykkeltur – 30 min= 2t 37min
Søndag: 8 km gåtur – 1t 30min

Tilsammen: ca 9t

Dette innlegget ble publisert i Enduro. Bokmerk permalenken.

5 svar til Fra Rømskog til Erzberg (Karmøy) – Norges cup 2

  1. Sydenfareren sier:

    Herregud!!
    Gratulerer!!!!!!!!!!
    Jeg er stolt!!
    Og for ei dame!!

    Bommelomm hihihi
    Kloakkdunst:-/

    • ktmcleopatra sier:

      Velkommen him! Og takk for god underholdning mens du var borte. Apropos kloakkdunst… Takk for gratulasjon og stolte bemerkninger, vokste en centimeter tror jeg🙂 (Bommelom er et helt univers oss to i mellom :))

  2. Kai.A.K sier:

    Hvor får man tak i bommelom???? Går ut fra det er noe kraftige saker du kjenner trykker på litt ekstra når du kjører… og du! hvor har du kjøpt de fantastiske bildene som du har «stripa» denne gangen, de har nemlig en terningkast verdi på seks om du ikke selv er klar over det da. Takk for titten , og god elg.

    • ktmcleopatra sier:

      Hehe, Kai.A.K. (den tok jeg med en gang:))
      Bildene kommer til meg mens jeg går, og da ville det være synd å ikke dele. Men det er mye over- og undereksponering. Men ett litt mørkt eller lyst minne er bedre enn ingen. Når jeg vinner i Lotto skal jeg kjøpe meg en god linse med slik søker som splittes, og som flyter sammen når motivet er i fokus. Kommer i farten ikke på hva det heter. Go’ elg:) (PS! Har prøvd å kommentere flere ganger i din blogg, men det er noe teknisk feil der. Kan du finne ut hva det er?)

Legg igjen en kommentar

