Oppkjøring og forbigang

La humla suse!

Påsken er forbigangen. Og nå er det bare en vei, og det er til Karmøy. Enn så lenge later jeg som jeg skal på en liten ferietur til Vestlandet. Og ser man de to løpstimene revet vekk fra sammenhengen er det jo en ferietur, spesielt sammenlignet med det siste halve året.

Skiene ble pakket bort i påsken, og sykkecomputeren shinet opp med nytt batteri. Jeg må nok lære meg å gå på rulleski, for å sykle er ikke trening nok for overkroppen. Vondt i nakke, skuldre, rygg, halebein, rompeballer… Så er da heller ikke en foroverlent stilling naturlig for homo sapiens. Nei, oppreist og i bevegelse, det er tingen!

Så lenge jeg ikke kan dette med rulleski (rollerblades gjør seg dårlig på grov bygdeasfalt med telehiv høye som Galdhøpiggen) – blir sykkelen et surrogat. Men jeg kjedes fort av å se den samme søpla og de samme tomflaskene i veikanten, så jeg velger nye ruter fra gang til gang. Fra Rømskauen til Bjørkelangen kunne jeg blitt rik. Flere hundre panteflasker å se. Og på hjemveien masse sjokoladepapir, ren melkesjokolade. Store plater, mellomstore plater og de litt mindre. Da er gjerne blodsukkeret på det laveste, så det holder hardt å se alle disse allerede fortærte godsakene for seg. Bare slunkne og forsøplende papir igjen. Og på vei til hovedstaden kjører noen som er gode og mette av deilig Freia ren melkesjokolade – ingen over – ingen ved siden. Bare i magen.

Livet med å jobbe i hagen, trene jevnlig og lese mye tar på skrotten. Derfor er jeg nå nede på prematurstadiet. Jeg sover, spiser, trener, går på do. Har lenge sagt at jeg ønsker å bli katt i mitt neste liv. Tror jeg er i ferd med å bli reinkarnert allerede. Mjau.

This slideshow requires JavaScript.

Mandag: 30 km på sykkel – 1,5t
Tirsdag: Enduro 1t
Onsdag: Hviledag
Torsdag: Liten sykkeltur -30min
Fredag: 50 km sykkeltur – 1t 50min
Lørdag: Heftig enduro 1t
Søndag: 40 km sykkeltur – 1t 45min

Tilsammen 7,5t

Dette innlegget ble publisert i Enduro. Bokmerk permalenken.

2 svar til Oppkjøring og forbigang

  1. Sykepleieren sier:

    Hei pus!
    Jeg er sliten, helt uten trening.
    Jeg vil ikke stå oppreist og i bevegelse!
    Jeg vil ligge på sofan og se noen bastante vaskekjerringer sanere hele huset etter tidenes verste (og ikke helt over ennå) magasjau!!
    Men melkesjokoladen kan jeg ta….;)

    • ktmcleopatra sier:

      Fy flate for ei påske dere må ha hatt. Stakkars stakkars sjukepleiervennen min! Jeg øver meg på å bæsje i kasse og sitte og glo i vindusposten. Etterpå legger jeg meg litt på det varme badgølvet. Eller under en stol i stua. Eller oppi godstolen som er bare min. Røyter litt før jeg tar en tur ut og spankulerer på gelenderet på balkongen her i byn. Røyter enda mer idet jeg kryper inn gjennom luka i døra. Før jeg knasker litt knott, drikker litt vann og legger meg til å sove igjen…
      Mjølkesjokolade får jeg en gang i blant. Liker alt som smaker av fløte…

Legg igjen en kommentar

