Honningpiken på tredemøller i Europa

Jeg løp og løp

Jeg startet treningsuka på tredemølle i regjeringskvartalet. Som oppvarming til vektløft. Løp lenger og hardere enn sist. Løftet tyngre vekter enn sist. Og avsluttet med litt Taekwondo-mønstre. Testet hukommelsen, er tross alt tre år siden jeg trente aktivt. Jeg har glemt det meste. Antagelig fortrengt noe også. Var helt i min egen verden, med musikk på ørene. Inntil en kar, antagelig på min egen alder, forsøkte få kontakt med meg.

Han spurte om jeg har trent Taekwondo lenge. – Hm… jeg ble paff. For å kunne se at det jeg øvde på var Taekwondo måtte han enten være tankeleser eller legge godviljen skikkelig til. Det viste seg at karen trente TKD selv, og utfra ting han sa må han ha smugtittet på meg. Han graderte visst nylig til sort belte. Dvs at han er akkurat ett hakk lenger opp på rangstigen enn meg i kampsportverden. Jeg skulle gradere til sort da livet bokstavelig talt gikk i svart…
Han syntes jeg var flink?? -Hm, nok en gang. Det er i grunnen ikke mulig.

Fra tredemøllen på jobb beveget jeg meg via Norwegian over Nordsjøen til en øy der borte i vest. Nærmere bestemt til Skottland og Edinburgh. På hotellet var det både basseng og treningsrom, så her var det ingen mulighet til å sno seg unna et fast opplegg. Derfor startet jeg grytidlig første dag med en tur i bassenget. Som jeg forøvrig hadde helt alene. Ikke det at det var så mye å ha alene, for det var ikke større enn 10×4 meter. Teknikken ble så som så – jeg svømte rundt og rundt og rundt ene veien. Byttet så til rundt og rundt og rundt andre veien. Slik holdt jeg på i en halvtimes tid før det var dags å ta «steam-bath». Tyrkisk badstu – skikkelig forfriskende! Ikke rart jeg var sulten da frokosten sto for tur. Alle slimorganer var renset og klare for storbyluft. Porene var som vulkankrater og svetten rant i strie strømmer. Også fordi temperaturen i denne vakre byen var på sol og sommer hele helga.

Frokosten besto av fem dagsrasjoner for et normalt menneske:
To store croissanter
Fire halve, «grove» toast med en halvkilo smør på hver
Mye oppskjært frukt
En liter te med sitron i
Et stort glass juice
To-tre skiver med pålegg (i tillegg til toasten)
Ett stort rundstykke med mye smør og pålegg

Honningpiken
Under frokosten hadde jeg åpnet en bitteliten nusselig krukke med honning. (Det var4 slike sultetøykrukker til hvert bord.) Smakte ypperlig på toasten. Det var bare det at krukka inneholdt mer enn jeg klarte spise, og best å ikke la noe gå til spille. Jeg tok den i sekken, men fikk litt dårlig tid. Og glemte den helt til vi skulle på sightseeing og jeg skulle ta opp kameraet… Det var lettere sagt enn gjort, for det badet formelig i søtt kliss nede i sekken. Det ble en søt og seig sightseeing🙂

This slideshow requires JavaScript.

Mandag: Babysvømming med mine «tanteunger» – null trim for meg, veldig mye trim for de…
Tirsdag: Rask gange 1t
Onsdag: Styrke/kondisjon 1t
Torsdag: Hviledag
Fredag: Svømming mv 1t, veeeeldig mye gåing
Lørdag: Styrke/kondisjon 1t + fjelltur 2t
Søndag: Styrke/kondisjon 1t
Mandag: Styrke/kondisjon 0,5t (lenger og lenger på tredemølle fra gang til gang, herlig!)
Tilsammen 7,5t

Dette innlegget ble publisert i Enduro. Bokmerk permalenken.

8 svar til Honningpiken på tredemøller i Europa

  1. Ragnhild sier:

    Å men jeg liker frokosten din!!!
    For noen vakre bilder!! Likte spes godt de vinterbrune beina!!
    Den beskjedenheten din, den liker jeg derimot ikke. Du skriver i omtrent samme setning at du var på vei til å oppgradere til svart belte en gang i tiden men at det var klin umulig for han å se hva du trente på?? Hmmmm….
    Nå skal jeg sende deg sms…

    • ktmcleopatra sier:

      Likte sms veldig godt ja. Vinterbrune bein ja. Beskjedenhet ja. Du kan jo tenke deg ja, at du skal lære 150 kombinasjoner ja – og så kan du vente tre år ja. Og så huske de 150 ja. Da kommer beskjedenheten ja…

      (Frokosten ja – den savner jeg ja. Nå har jeg bare sånn etterdønningsmage ja – ballongfølelsen – 7-måneder-på-vei-følelse)(ja)

  2. Ragnhild sier:

    Kom på et par ting til….liker ansiktsuttrykket ditt på tredemölla!! Sweet pain, tror jeg vi kan beskrive det som!
    Over til meg: Nabo Anki lurte meg med på sweet sykkeltur om mandan…1 mil med opp og ned…mitt ansiktsutrykk var ikke så sweet, kan man si…kvalm i alle oppoverbakker samt krampetak i legger og tär…litt korte steg på jobb dagen etter men helt ålreit…Nå har jeg jo snart treningsabstinens!!

    • ktmcleopatra sier:

      Sweet pain ja. Hadde holdt på i tjue minutter der – litt svett og desperat. Skulle instruere fotografen mens jeg løp på full speed🙂
      Sykkeltur? Sabla fine greier! Håper Anki lurer deg med flere ganger, kanskje et par mil til om en stund? Da er du straks framme hos meg. Så kan jeg følge deg hjem, ja?

  3. Gamma sier:

    Skulle ønske jeg kunne se Pc’bildene og litt utfyllende komentarer, de er jo bare så bra:) den lille texten på bilde er ikke bortkastet heller… Ta godt vare på dem…

    • ktmcleopatra sier:

      Takk for det! «Vinterbrune ben» og sånne kommentarer? I fotoalbumet mitt – sånn ordentlig du vet, der man LIMER inn bildene på svart papp, og skriver kommentarer. Der blir alt å lese. En gang. Før sommeren tenker jeg at jeg skal klare det… men det er mange timers jobb før jeg er ferdig. Bilder er ikke lenger som i gamle dager – levere inn filmen, få 25 eller 37 bilder tilbake om man utnyttet filmrullene godt. Da lå bildene i riktig rekkefølge og kunne puttes rett i album. Nå må man lete seg gjennom tusenvis av bilder, velge om man skal ha med eller uten hvit ramme, to forskjellige standardstørrelser, laste opp til fotobutikk, vente på bilder som kommer hulter til bulter. Bruke timesvis på å sortere bildene i riktig rekkefølge, og sist lime de inn…
      Mye VAR virkelig bedre før.

  4. Gamma sier:

    Mye VAR bedre før.
    MYE var bedre før.
    Mye kan bli BEDRE enn før.
    Nå kan det snart ikke bli verre; sa pessimisten.
    Å, jooo da sa optimisten-
    Å «Stilletenkeren» sa som vanlig ingenting….men tenkte sitt

Legg igjen en kommentar

