Om å gå i ring

Eventyrskogen!

Skaraføre er vidunderlig. En kan gå akkurat hvor en vil mellom bakkar og berg. Jeg spente på skia og la avgårde tidlig. Det var meldt nedbør og best å komme seg ut før det lavet ned. For en lykke å skritte avgårde til tross for tunge skyer med snø. Jeg synes dog det tok uhorvelig lang tid å komme seg opp til toppen denne dagen…

No wonder.
Jeg suste avgårde der bare firbeinte hadde vært før meg. Opp mellom steiner og trær – skaren holdt selv inne i skogen. Over første myr. Ny vei, alltid en ny vei! Men fælt så lang tid det skulle ta å komme til toppen denne dagen. Underlig. Burde jo vært framme for lenge siden. Og hva er det der? Et glins av skispor på skaren? Hvem har vært her FØR meg?? Oj! Det må være mine egne!! Jeg har gått i ring! Nå kjenner jeg igjen den samme myra jeg gikk over for et kvarter siden. Hælle måne – jeg har aldri gått i feil retning oppi her. Ble nesten litt skremt. Javel, så tar jeg litt lenger til høyre denne gangen og vips – der var jeg oppe ved skitrasèen.  Jeg puster lettet ut og suser nå avgårde der jeg definitivt kan veien. Etter halvannen time er det på tide å suse ned igjen mellom stein og kvist. Dundre meg! Tror du ikke jeg tar altfor langt til høyre denne gang. Kommer inn i den meste tettvokste skog noen noensinne har sett. Freser over barnåler og lyng med klister under skia, det går akkurat bra hele veien. Til slutt skimter jeg kanten av en myr. Det var på hengende håret. Hadde jeg gått to meter lenger til vest så hadde jeg vel ikke vært hjemme ennå…

Dagen etter gikk jeg rett opp dit jeg skulle – uten å bite meg sjøl i halen. Man kan undres hva som skjedde i går – akutt balansenervenavigasjonssentersvikt?


Mandag – Hviledag
Tirsdag – Styrketrening/utholdenhet – nå med tyngre vekter – 1t
Onsdag – Hviledag
Torsdag – Skøyta to mil – 2t 20 min
Fredag – Gikk på ski i sørpe – tråkka sport – 2t
– Tok en økt til på eftan, 55 min
Lørdag – Enduroøkt i tåke – 1t 10min
Søndag – Gåtur i skauen – på beina – glatt og vått – 2t
Tilsammen: 9,5t

This slideshow requires JavaScript.

Dette innlegget ble publisert i Enduro. Bokmerk permalenken.

4 svar til Om å gå i ring

  1. Ragnhild sier:

    Kan ikke skjönne annet enn at du lot tankene fare….?
    Der bare firbente har värt för deg?
    Hva skal du gjöre til sommeren? Svömme i overfloden?😀

    • ktmcleopatra sier:

      Det er nok fare for at tankene for!
      Vel jeg trodde det bare var de firbente. Så viste det seg jo at jeg, med mine to bein, også hadde vært der før meg…🙂
      Til sommeren skal jeg svømme – i syndeflod. Nei, grøss for en tanke. Men svømming er aktuelt. Har jo vært over Rømsjøen en gang i min tid. Det eneste problemet er at jeg er redd for det som befinner seg under overflata. I Rømsjøen kan det by på utfordringer.

  2. Ragnhild sier:

    Der har jo forresten Gaus, Roms og Brummund värt för deg!!

Legg igjen en kommentar

