Snø snø snø

Crosstrening i 20 minus

Crosstrening i 20 minus

Hele treninga ble forskjøvet denne uka, for det kom en halv meter med snø – i tre porsjoner. Den legger seg som kjent ikke ferdig i skiløyper og med brøytekanter, så jobben måtte gjøres – av meg.

  • Mandag hadde jeg hviledag.
  • Tirsdag trente jeg styrke, kondisjon og stabilitet 1t
  • Onsdag skulle jeg hvile – men det ble til en kveldskitur på 15 km. Da tråkka jeg 5,5 km løype sjøl. Rumpe- og lårtrening 2t
  • Torsdag snødde det infernalsk. Måkte hele gårdsplassen og den store verandaen to ganger. Kall det gjerne styrketrening 2t
  • Fredag tvinnet jeg tommeltotter i håp om at det skulle slutte å snø. Måkte gårdsplassen og verandaen nok en gang. Da været klarnet tråkket jeg skiløype til Hillertjenna. Nok en dag med «styrketrening» 2t
  • Lørdag kjørte vi cross på Engen. To heat a 30 min, pluss 10 min oppvarming. I tjueto kuldegrader ble det altså 70 min effektiv trening
  • I dag er det søndag – og fortsatt bikkjekaldt. Jeg venter på at gradestokken kryper oppover til «normaltemperatur». Foreløpig minus 20. Har tenkt meg på en laaaaaaaaang skitur. (Fem timer etter kan jeg bekrefte at skituren ble på 4t)
  • Oppsummert ble det 11 timer effektiv «trening» denne uka🙂

This slideshow requires JavaScript.

Dette innlegget ble publisert i Enduro. Bokmerk permalenken.

5 svar til Snø snø snø

  1. Hello again!
    Jeg har hatt jobbehelg…så derfor ingen trening på meg😉
    (eller egentlig går jeg aldri så mye som akkurat en vakt på jobb)
    Men jeg kom til å tenke på noe litt komisk!
    Husker för i tida så var det noen som var litt stolte når de hadde gått Östkrokrunden!! Og da isär om man hadde gått storveien!
    Den gangen var jeg litt svär av meg så jeg syns det var tåpelig da. Derfor husker jeg at jeg jogga til gropa i regnvär bare for å få fortalt hva JEG hadde gjort! hihihi

    Ok stå på! Håper det gir resultater i de store konkurransene!
    Apropo «store» konkurranser! Stella med Haba Haba til Tyskland…
    Vad tycks????

    • ktmcleopatra sier:

      Hihihi – ja den der Østkrokrunden var utrulig lang og flott i gamle dager. Og det demrer at det også lå prestisje i dra runden – og prate om det etterpå. Å jogge til gropa blir jo ca 9 km lenger…stønn… enn spinkle 3,5 km Østkrokrunden, så i ettertid kan det synes som om det er din bragd som skal inn i historiebøkene!!

      Kan huske at jeg og Monica «jogga» til Eidet. Det var 6km tilsammen. Vi var dødsslitne – og sikkert veldig stolte. Da vi kom til Tørnbybutikken kom Inge Moen forbi – med høye kneløft…!!! Han jogga baklengs ved sida av oss mens han prata… Det gikk sikkert en uke til vi prøvde igjen. Eller så gjorde vi det aldri mer.

      En gang sykla vi helt til Busesvingen – det var 6km hver vei. I dag er fire mil dagligdags. Rart åssen verden forandre seg! (Nå har jeg litt bedre sykkel også, men du verden så mye mer sprut det er i 41 år gamle bein, enn de som var 16 år…)

      Angående Haba Haba så hørte jeg den første gang i finalen – og den fenger jo. Men minner så innmari om en annen sang, og jeg kan ikke komme på hvem. Men det må jo være en latinamerikansinspirert sak fra åttitallet eller noe. Til og med teksten «Haba haba» minner – og jeg tenker IKKE på HABAHABAZOOTZOOT😀

      • ktmcleopatra sier:

        Leste kommentaren din en gang til og måtte fnise litt ekstra ved setningen «den gangen var jeg litt svær». Hihi. Kan ette husse at du var spesielt svær, men… spesielt god kanskje🙂

  2. Prövde med «hoven» men det ble ikke så mye bedre…hihi

    • ktmcleopatra sier:

      Det har du helt rett i:) «Svær» sier jo så mye om vi preker dialekt – men det passa liksom ette på deg… derimot kommer je på mange andre eksemplarer der det passa temmelig godt – på den tida.

Legg igjen en kommentar

