Prøver å finne treningsformen


I de dype skoger er det mye snø og tøffe kuldegrader. Jeg trosset dem alle og kjørte en god treningsøkt på lørdag. Ganske bra balansetrening…

Denne filmsnutten er fra desember i fjor. Første gang jeg kjørte i snø🙂

Jeg prøver å holde treningen på et «middelaldrende-kjerring-nivå».  I London ble det veeeeeeeldig effektiv bruk av apostlenes hester, men lite «trening». Så i uka som var skulle jeg trå til i treningsrommet på jobben. Jeg fikk etter et kvarters venting nesten krangla meg til ei tredemølle («Se på meg, jeg kan løpe i timesvis» – er den egoistiske blærete holdningen til enkelte i fellesskapet.  -Bare løp du, di feite rumpe, tenkte jeg. Kanskje blir du slankere snart.)

Når jeg først hadde kranglet meg til et apparat måtte jeg jo minst løpe 3 km som oppvarming før jeg tok styrketrening. Løp også litt raskere enn ellers, og med større belastning. Kjente at kneet kranglet litt mer enn vanlig, men lot det stå til.

Etter økta gikk jeg på besøk, og kjente murring i kneet. (Prøvde å få opp sykkellåsen, men den hadde frosset fast. ) Senere på kvelden skulle jeg gå hjem, kjente meg i riktig fin form igjen. Inntil jeg var hundre meter bort i veien –  smertene gjorde at jeg nesten kastet opp. Vekselsvis slepte jeg beinet etter/presset det foran meg i 45 minutter. Har du sett silly walks med John Cleese? Omtrent sånn så jeg ut.

Etter to dagers hvile er kneet godt som gull. Så i morra er det krangling om tredemølla igjen.
Heia gamla!

Dette innlegget ble publisert i Enduro. Bokmerk permalenken.

2 svar til Prøver å finne treningsformen

  1. Au au…men også fnis fnis…di feite rumpe…hihihihi.
    Ikke bare bra med trening heller…knea skal jo holde oss oppe.
    En zumbatime er nok til at jeg kjenner noe i kneet, men jeg velger å overse det forelöbig…

    • ktmcleopatra sier:

      Den feite rumpa var ikke å se på tirsdag heldigvis. Gikk dit en halvtime før for å slippe unna🙂
      Jeg har nå begynt et eget treningsopplegg for kneet, skal legge inn en blogg om det snart… det koster å bli gammal – og tro ikke at tre repetisjoner av hver øvelse er nok. Nei, vi snakker flere serier med 3×15 på hvert bein…

Legg igjen en kommentar

