Kjøring i 11 kalde

Begynner å ligne et hopp

Brrrrrrr…

Å stå i bare underbuksa på Karsby i elleve kuldegrader er ikke så artig, så det kan lønne seg å skifte før man drar på trening…

Tilhengerbrems
Jeg fant ut åssen en skulle løsne bremseskoen inni bremsetrommelen sånn at jeg kunne kjøre med hengeren i dag, men min bror Henning og jeg fjerna likesågodt hele bremsedriten. Så nå tenker jeg bensinforbruket på bilen kommer til å gå ned betraktelig. (Antagelig vil jeg nå spare penger på å kjøre med henger :))

Å skru i elleve kuldegrader er ikke så moro. At broren min gjør det uten hansker på hendene er meg en gåte. Han påstår at han er «værm og go'»…?

Å kjøre i elleve kalde er også en selsom opplevelse. På første runden kjører man rundt som en utstoppa isbjørn – påkledd til det ugjenkjennelige – kaldest er det på hendene. Og der begrenser det seg hvor mye man kan ta på. Det gjelder å holde litt kontroll på gassen (jfr garasjeopplevelsen sist uke).

Etter noen runder kjenner man at følelsen i fingrene blir borte. Eneste løsning er å stoppe og banke liv i skrotten. Så kommer blodsirkulasjonen og det begynner å banke noe inni granskauen i fingertuppa. Tilslutt banker det så fælt at man «offer» høyt av smerte. Så brer varmen seg og man er klar! Da er det bare å peise på, rundt og rundt, til man ikke orker mer.

For min del ble nesten halvannen times kjøring i dag. Pluss 10 minutter med knot… fant ut at bakhjulet er veldig slitt. Det er godt å ha noe å skylde på for å ha problemer i brattebakken opp til sletthogget…!

Foto og copyright: E. Pedersen

Dette innlegget ble publisert i Enduro. Bokmerk permalenken.

4 svar til Kjøring i 11 kalde

  1. Ragnhild sier:

    Neglespreng!! ETT ord: AU!

    • ktmcleopatra sier:

      JA, drittvondt!!
      Simen fortelte om en på skolen hass som hadde skrudd uten hansker her om dan. Forfraus seg, og foran ommen på kvæll – «ping» – næggern datt tå!!

  2. Ragnhild sier:

    Jeg er fremdeles kvalm….mange dager etter….

Legg igjen en kommentar

